Goljufi prestrežejo prijavne in varnostne elemente za dostope do digitalnih plačilnih kanalov, do spletne ali mobilne banke, ali kartične podatke prek spletnih oglasov (Bolha.com, ipd.). Goljufi se pojavljajo tako v vlogi kupcev, kot v vlogi prodajalcev. Na kaj bodite pozorni? lažni kupci in prodajalci komunikacijo pogosto preusmerijo na spletne klepetalnice, kot sta Viber in WhatsApp, kjer lažje skrijejo svojo pravo identiteto, v sporočilih pošiljajo spletne povezave, ki vodijo do lažnivih spletnih strani za vnos podatkov o plačilni kartici ali prijavnih podatkov, ki jih uporabljate za vstop v spletno ali mobilno banko. GOLJUFIVI KUPCI ponujajo plačilo vnaprej in tudi kurirski prevzem kupljenega blaga na njihove stroške, komunikacijo navadno preusmerijo na sodobne kanale, kot so Gmail, Viber, WhatsApp ali Facebook, v sporočilu delijo spletno povezavo in navodila, kako »varno« prevzeti nakazano kupnino in/ali kako potrditi kurirsko storitev za predajo blaga, ki ga prodajate, spletne strani goljufov, do katerih vodijo povezave v sporočilih, običajno kopirajo podobo spletnih strani večjih kurirskih podjetij (Pošta, DHL …) in/ali vodijo do lažnih prijavnih strani v spletne banke ali do obrazca za vnos kartičnih podatkov,Pozor!: vnosi prijavnih podatkov, ki jih uporabljate za digitalne storitve hranilnice, in enkratnih kod na lažnih spletnih straneh goljufom omogočijo dostop do vaše spletne ali mobilne banke in s tem tudi izvedbo nakazila iz vašega računa. Enako velja tudi v primeru razkritja kartičnih podatkov, na osnovi katerih lahko goljufi izvedejo vrsto plačil v breme vašega računa. GOLJUFIVI PRODAJALCI ponujajo ugodno ceno izdelkov (stroji, telefoni, ipd.), ponujajo možnost plačila ob prevzemu, po dogovoru o nakupu se hitro pojavijo izredni stroški, ki jih mora pokriti kupec (dostavni stroški, dajatve, carine …), delijo povezave do lažnivih spletnih strani z informacijami glede statusov pošiljk in potrebe po plačilu dodatnih stroškov z zahtevo po vnosu prijavnih podatkov za dostop do spletne ali mobilne banke oziroma kartičnih podatkov. Kako ravnati? varni kanali so samo spletna banka, do katere dostopate prek uradne spletne strani hranilnice ter aplikaciji DH Mobilni in DH Denarnik, ki jih namestite iz uradnih trgovin, podatkov o kreditni kartici, enkratnih kod in prijavnih podatkov za spletne in mobilne banke ne delite z nikomer in jih nikakor ne vnašajte na spletnih povezavah, ki so vam bile posredovane s strani neznancev, v primeru ugodnega nakupa se dodatno posvetujte in ne nakazujte denarja, preden se ne prepričate o legitimnosti prodajalca in izdelkov, ne podlegajte časovnim ali drugim pritiskom, s katerimi vas želijo goljufi prisiliti, da sledite navodilom brez predhodnega premisleka. Več informacij o prevarah v okviru malih oglasov lahko preberete na povezavah spodaj: https://www.varninainternetu.si/prevare-ko-prodajate-prek-malih-oglasov/ https://www.varninainternetu.si/nova-oblika-prevare-ce-prodajate-preko-spletnih-oglasnikov/ https://www.varninainternetu.si/article/prevare-ko-nakupujete-prek-spletnih-oglasnikov/